לוגו המרכז הישראלי לחברות

שיפור דירוג אשראי

 

 

דירוג האשראי – מהו דירוג אשראי, למה הוא כל כך חשוב ומדוע אין סיבה לפחד ממנו ? מאגר נתוני האשראי של בנק ישראל באוויר כבר מעל לשנה – נאספים בו כל הנתונים הפיננסים של כל אזרח אשר מחזיר בחשבון בנק/אשראי/הלוואה וכד’. אז למה לא צריך לפחד ממנו ואיך הוא עוזר לנו?

הסבר כללי

על פי חוק נתוני האשראי, כל אזרח ישראלי צובר נתוני אשראי הנאגרים במערכת מידע הקרויה “מאגר נתוני אשראי“.

נתוני האשראי מדורגים על ידי מספר לשכות אשראי שמונו לכך על ידי משרד האוצר, וכל אחת מהן מדרגת את נתוני האשראי של הפונים אליה בצורה ייחודית. כך, כל אזרח יכול להיות בעל מספר דירוגי אשראי, בהתאם למספר לשכות האשראי הפועלות בשוק (כיום, שלוש לשכות אשראי). הדירוגים מבוססים על אותם נתוני אשראי המופיעים בדו”ח נתוני האשראי, ולכן הם יהיו בעלי אופי זהה יחסית.

דירוג האשראי הוא ציון המשקף את ההתנהלות הכלכלית של האדם המדורג. מדובר בציון הנע בטווח שבין 0 ל-1000, והוא מכוון את הבנקים וגופי המימון לדעת האם אדם יכול לעמוד בהתחייבויות הפיננסיות שלו, בהתבסס על ההיסטוריה הפיננסית שלו. דירוג אשראי גבוה מעיד על יכולת גבוהה לעמוד בהתחייבויות, ומאפשר קבלת תנאים טובים יותר להלוואות, משכנתאות ומימון לרכב. מנגד, דירוג אשראי נמוך מעיד על סיכון גבוה יותר עבור המלווים, וכך עשויים להיתקל בתנאים פחות מיטביים או בקושי בקבלת אשראי.

נקודה חשובה שחשוב לזכור היא כי נתוני האשראי הם אלו שמשפיעים על דירוג האשראי שלכם. לדוגמה, אם יש נתון המצביע על מינוס בבנק, דירוג האשראי ירד בהתאם, ולהפך – הוא יעלה כאשר המצב מצביע על יתרה גבוהה.

בין אם אתם בעלי חשבון בנק סביר או טוב, ייתכן ודירוג האשראי שלכם נמוך במיוחד, ולכן חשוב לדעת איך לשפר את דירוג האשראי שלכם.

מה נותן לי שיפור דירוג אשראי?

דירוג האשראי נועד לסייע לגופי המימון לשקף את המציאות הפיננסית בה נתון מבקש ההלוואה.

בעבר, כאשר אדם היה ניגש לבקש הלוואה מהבנק, הוא יכול היה להציג מסמכים שונים ולקבל הלוואה בהתבסס על המידע המתקבל מהמסמכים. עקב ריבוי הזיופים, כיום המסמכים הנדרשים לקבלת הלוואה עוברים בדיקה כדי לוודא שהם מסתנכרנים עם דירוג האשראי הקיים. רק כך גופי המימון מאשרים הלוואות.

בסופו של דבר, דירוג האשראי מסייע לגופי המימון לדעת מה גובה הסיכון הנלווה לאישור ההלוואה. אך הוא גם משמש ככלי עזר ללווים המתנהלים בצורה נכונה כלכלית. כך הלווה מצליח להוכיח כי הוא מתנהל נכון כלכלית ואין סיבה לגבות ממנו ריבית יקרה. כל גופי המימון רואים בדירוג האשראי הוכחה נאמנה וכך הם מוזילים את מחיר הריביות בהתאם.

ככל שדירוג האשראי שלכם גבוה יותר, כך התנאים אותם תקבלו מהבנקים יהיו טובים יותר. תנאים אלו יכולים להתבטא ב: מסגרת אשראי גבוהה יותר, הלוואה בתנאים טובים יותר, ריביות נמוכות יותר ועוד.

איך מבצעים שיפור דירוג אשראי?

ברגע שנתוני האשראי משתפרים, גם מצב הדירוג משתפר. לכן, לפני הכל חשוב לבדוק את דו”ח ריכוז הנתונים ולמצוא את הנקודות המצריכות שיפור בהתנהלות הכלכלית היומיומית.

בלא מעט מקרים, חוסר המודעות לנתוני האשראי גורם לאנשים לפעול ללא שיקול דעת מספק. המלצתנו היא להדפיס את דו”ח הנתונים ולבדוק שורה אחר שורה כל נתון בפני עצמו.

הנקודות לבדיקה:

  • האם הנתון נכון והוא משקף את המצב כפי שהוא?
  • האם יש דרך לשפר את המצב הקיים?
  • מה כדאי לעשות כדי לייעל את הנתונים?

הדרך היעילה לשיפור דירוג אשראי

כדי לשפר את דירוג האשראי בצורה מקצועית ויסודית, מומלץ לפנות לצוות אנשי מקצוע העוסקים בתחום. עם ליווי צמוד ומקצועי, קל יותר להעלות את דירוג האשראי. צוות המרכז הישראלי לחברות יבדוק יחד איתכם את דו”ח הנתונים ויראה את הדרכים המומלצות לפעולה.

כך תוכלו לקבל את התנאים הטובים ביותר עבורכם מהבנקים.

תהליך שיפור דירוג האשראי שלך

שלב ראשון

אבחון והערכת המצב הפיננסי

ניתוח מלא של הדוחות הכספיים והתחייבויות העסק.

זיהוי גורמים המשפיעים על דירוג האשראי.

שלב שני

תכנון אסטרטגי

בניית תוכנית פעולה מפורטת לשיפור דירוג האשראי, כולל הגדרת מטרות ויעדים.

שלב שלישי

ניהול התחייבויות פיננסיות

תשלום בזמן של כל ההתחייבויות הפיננסיות, כולל הלוואות, שיקים ואשראי ספקים.

הקטנת חובות קיימים ושיפור יחס החוב לתזרים המזומנים.

חלק רביעי

שיפור הנהלת החשבונות

ניהול נכון ומדויק של חשבונות העסק, כולל דיווחים כספיים שוטפים ומעקב אחר ההוצאות וההכנסות.

חלק חמיש ואחרון

שימוש בכלים פיננסיים

שימוש בכלים ומודלים פיננסיים לשיפור הדירוג, כולל ניהול סיכונים פיננסיים וביצוע הערכות אשראי שוטפות.

לשיפור דירוג האשראי דברו איתנו

כמה זמן ההליך צפוי להימשך?

בדרך כלל, טיפול בבקשה של שיפור דירוג אשראי צפוי להימשך כמה שבועות. כמובן, משך הטיפול תלוי במקצועיות עורך המסמכים ובשיתוף הפעולה של מבקש הבקשה.

קבלת פרטים על

דילוג לתוכן
אנו משתמשים בקבצי Cookie באתר שלנו. בלחיצה על "אישור", אתה מסכים לשימוש בכל העוגיות.
אישור